Lieksan kaupungin vesihuoltoliikelaitos toteutti asiakastyytyväisyystutkimuksen loppuvuodesta 2022. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää vesihuollon asiakkaiden kokemuksia veden laadusta, vesilaitoksen toiminnasta ja imagosta sekä löytää kehitysideoita toiminnan kehittämiseksi. Tutkimukseen saatiin yhteensä 250 vastausta. Tutkimustulokset valmistuivat tammikuussa 2023.
Kokonaisarvosana Lieksan kaupungin vesihuoltoliikelaitoksen palveluista oli erinomainen 4,4 asteikolla 1-5. Asiakastyytyväisyyden keskeisten tutkittujen mittarien keskiarvosanaksi muodostui kouluarvosana-asteikolla 9,0.
Erittäin tyytyväisiä asiakkaat ovat olleet vesijohtoveden laatuun, asiakaspalveluun sekä palvelun luotettavuuteen. Tärkeimmät kehittämiskohteet asiakaspalautteen perusteella ovat häiriötilanteista tiedottaminen, internetsivujen sisällön kehittäminen, sähköisen asioinnin parantaminen sekä siirtyminen etäluettaviin vesimittareihin. Vastaajista 95,5 % toivoi tekstiviestihäiriötiedotepalvelua.
Vesihuoltopäällikkö Ville Nevalainen on tyytyväinen toteutettuun tutkimukseen. -Kysely antoi meille hyvän kuvan asiakaspalvelumme tilanteesta, kunnossa olevista asioista sekä niistä, jotka vaativat kehittämistä, Nevalainen summaa. -Kehittämiskohteeksi noussut häiriötilanneviestintä on otettu jo toteutettaviin toimenpiteisiin. Tavoitteena on, että saamme hyvin toimivan tekstiviestipalvelun parantamaan asiakasviestintäämme vielä kuluvan vuoden aikana, vesihuoltopäällikkö jatkaa.
Tutkimus oli avoinna 21.11.-21.12.2022. Tutkimuskutsuja lähetettiin asiakkaille henkilökohtaisina sähköpostikutsuina, joiden vastausaktiivisuus oli 39,7 %. Lisäksi tutkimuksesta ilmoitettiin Lieksan Lehdessä sekä Lieksan kaupungin sosiaalisessa mediassa. Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin 28.2.2023 3 kpl 35 €:n arvoista S-ryhmän lahjakorttia. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti.
Lisätietoja:
Ville Nevalainen, vesihuoltopäällikkö
p. 040 1044 850 / ville.nevalainen@lieksa.fi