Navigaatiovalikko

Sisältöjulkaisija

angle-left Lieksa tehostaa matkailu-, alue- ja investointimarkkinointia sähköisin kampanjoin

Lieksa tehostaa matkailu-, alue- ja investointimarkkinointia sähköisin kampanjoin

 

Lieksan Kehitys Oy LieKe ja Lieksan kaupunki ovat aloittaneet vuoden mittaisen markkinointiyhteystyön joensuulaisen Pitkospuu Production Oy:n kanssa. Markkinointiyhteistyön tavoitteena on vahvistaa matkailumarkkinointia, aluemarkkinointia sekä investointien edistämistä Lieksan alueella.

 

-Näin laajaa ja systemaattista markkinointikampanjointia eri teemoista ei ole aiemmin kaupunkikonsernissa toteutettu, ja kampanjoilla on tavoitteena vahvistaa myös kaupungin uusiutunutta brändiä, taustoittaa kampanjointia kaupungin elinvoimajohtaja Susanna Saastamoinen.

 

Kampanjointi alkaa loppuviikolla matkailuteemalla, jossa nostetaan esille Ruunaan monipuolisuutta matkailukohteena.

 

-Kolin markkinoinnin lisäksi näkyvyyttä suunnataan vuoden aikana Ruunaan ja Lieksan alueelle, eli tavoitteena on lisätä kiinnostusta koko alueen lukuisiin luontokohteisiin, aktiviteettimahdollisuuksiin ja matkailupalvelutarjontaan, kertoo Lieksan Kehitys Oy LieKen projektipäällikkö Mari Mustonen Pielisen matkailualueen kehittämishankkeesta. -Matkailumarkkinointikampanjoiden tavoitteena on siis vahvistaa koko Lieksan alueen matkailua, ja tämän ensimmäisen Ruunaan alueeseen keskittyvän videon jälkeen seuraava kampanjakokonaisuus on suunnitteilla syksyyn.

 

Aluemarkkinointi-teeman tavoitteena on tuoda esille Lieksaa hyvänä paikkana tehdä työtä, asua ja harrastaa. Myös aluemarkkinoinnin ensimmäinen kampanja ajoittuu kesäkauteen.

 

-Lieksan kaupungin luonnonläheiset asumisvaihtoehdot ja niitä ympäröivät metsät ja vesistöt yhdistettynä kaupunkikeskustan koulutus- ja harrastusmahdollisuuksiin, terveydenhuoltoon ja kaupallisiin palveluihin, ovat lähtökohta hyvään elämään niin nykyisille kuin uusillekin lieksalaisille, yritysasiantuntija Satu Lukkarinen LieKeltä sanoo. -Aluemarkkinoinnilla haluamme tuoda näkyväksi sitä, mistä lieksalaiset ovat ylpeitä kotikaupungissaan ja miksi Lieksassa on hyvä elää.

 

Kolmantena markkinointiyhteistyön teemana on investointien edistäminen Lieksan alueella. Projektipäällikkö Anni Almqvist LieKen Invest in Lieksa -hankkeesta toteaa, että kampanjoinnin tavoitteena on kertoa Lieksaan sijoittumisen mahdollisuuksista suurelle yleisölle. Investointien houkuttelun näkökulmasta tärkeää on tunnistaa Lieksan vahvuudet ja kertoa alueen mahdollisuuksista oikealle kohderyhmälle. -Ensimmäinen kampanja on kohdentumassa matkailuinvestointeihin Kolin ja Ruunaan alueelle, ja sen julkaisuajankohta ajoittuu myös kesäkuuhun, Almqvist sanoo.

 

 

Lisätietoja:

Mari Mustonen, projektipäällikkö, p. 044 977 5056

Satu Lukkarinen, yritysasiantuntija, p. 040 480 3708

Anni Almqvist, projektipäällikkö, p. 044 973 6896