Vedenjakelukatkot ja häiriöviestintä

Vedenjakelukatkot ja häiriöviestintä

Murupolku

Häiriötiedotteet tausta

Lieksan kaupungin vesihuolto on ottamassa käyttöön uutta häiriötiedotusjärjestelmää, jonka kautta tiedotetaan tekstiviesteillä niin etukäteen tiedossa olevista, kuin äkillisistäkin vedenkäyttökatkoista. Järjestelmästä tiedotetaan lisää lähempänä sen käyttöönottoa. 

Häiriötiedotteet

Häiriötiedotteet

Verkkoviestit

    

Vedenjakelun häiriöt kartalla

Vedenjakelun häiriöt kartalla

Häiriöt vedenjakelussa kartalla

Toimintaohjeet vedenjakelun katkoissa

Toimintaohjeet vedenjakelun katkoissa

 

Vedenjakelukatkon jälkeen vesi voi olla värjääntynyttä tai sameaa, mutta selkiytyy vettä juoksuttamalla. Mikäli vesi on värjääntynyttä, sitä ei suositella käytettävän juoma- tai talousvetenä ja myös pyykinpesua on syytä välttää.

Suunnitelluista vesijohtotöistä, joiden ajaksi meidän on suljettava vesi, ilmoitamme ennakkoon alueen kiinteistöille. Pyydämme asukkaita varastoimaan vettä astioihin omiin tarpeisiin. Mikäli työt aiheuttavat pitkäaikaisen vedenjakelukatkon, järjestämme tilapäisen vedenjakelupisteen alueelle.

Vedenjakelukatkot ja häiriöviestintä

Tekstiviestit häiriötilanteissa ja rekisteröintiohjeet

Tekstiviestit häiriötilanteissa ja rekisteröintiohjeet

 

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen. Eli jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asiakasportaaliin. Jos sinulla on käytössäsi salainen/estetty puhelinnumero tai työliittymä, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi alla, jotta voit saada tekstiviestit. Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämökin tai vastaavan omistaja voi rekisteröidä puhelinnumeronsa siihen osoitteeseen, mikäli vakituinen kotiosoite on muualla.

Tiedotteita voi tilata itselleen useammasta osoitteesta.

 

Rekisteröintiohjeet:

Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos

  • puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid
  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin koti-osoitteeseen (esim. työpuhelin tai kesämökki)
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta numeroa/osoitettasi

PIN-koodin tilaaminen

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä ja/tai sähköpostitse.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-painiketta.

Katu-osoitteen lisääminen

  1. Kirjoita erillisiin kenttiin ensin postinumero, sitten kadunnimi ja talon numero. Huom. kentissä automaattinen täyttö, odota hetki tietoja syöttäessä!
  2. Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Jatka-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
  3. Valmista tuli ja saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne. Voit sulkea välilehden/selaimen.

Voit lisäksi rekisteröidä enemmänkin kuin yhden osoitteen, esimerkiksi kesämökin tai lähi-omaisen osoitteen. Huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja muut yritykset voivat tilata hallinnoimansa kiinteistön osoitteesta häiriötiedotteet. Varmistathan että osoitteesi on kyseisen toimijan toimialueella.

 

Pidä yhteystietosi ajan tasalla

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit aina päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.

 

Tietosuoja

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. Huom. kaupunki tai vesihuolto ei koskaan kysy esim. maksutietoja tai lähetä laskuja tekstiviestillä asiakkailleen. Jos tällaista esiintyy, voi kyseessä olla tietojenkalastelu puhelimella eli nk. ”smishing”.

 

Rekisteröinti palveluun ja tietojen päivittäminen

Rekisteröinti palveluun ja tietojen päivittäminen

Rekisteröintiohjeet